25 Nisan 2014 Cuma

Yeni Bir Kitap Aldığımda Yaptığım 3 Sıradışı Hareket


Başlığın biraz tuhaf olduğunun farkındayım ama okuyunca hak vereceksiniz. :) Bu yazıyı yazmaya eşimle beraber internetten aldığımız kitaplarımız evimize geldikten birkaç gün sonra karar verdim. Şöyle ki, yeni bir kitap aldığımda çok mutlu olurum. Tabi ki doğal olarak bu mutluluk duygusunu dışa vurmak gerek değil mi? İşte bu yüzden kendimce geliştirdiğim bazı hareketler yaparım. :) 

Mutlaka sizlerin de az sonra okuyacağınız tarzda hareketlerinizin olacağını düşünüyorum ve kendimin yeni bir kitap aldığımda yaptığım 3 sıradışı harekete geçiyorum...

Ne Tarz Sıradışı Hareketler Olabilir ki Ey Yazar?!

Aslında insan olarak az sonra sayacağım hareketler doğamız gereği gayet normal hareketler. Ama yeni satın aldığınız bir kitap elinize geçtiğinde bu hareketleri kitap üzerinde uyguladığınız zaman hareketler sıradışı hale geliyor. Hemen sizi ilk maddeye alayım.

1. Kitabı Sevmek :)

Pek çok şekilde dışa vurulabilir bir kavram benim için. Mesela kitabın kapağını okşamak olabilir. Kitaba güzel sözler söylemek olabilir, kapağını öpmek olabilir. :) Çeşit çeşittir. Kişiden kişiye değişebilir. Müthiş bir mutluluktur. Elime bir kitap geçtiğinde bu maddedeki hareketlerden bir veya birkaçını mutlaka istisnasız yaparım. Eşim bu hareketleri yaptığımda bana şaka yollu takılır “Deli misin?” diye ama bana deli gözüyle bakmayın, mutlaka sizinde bu tarz hareketleriniz vardır. İtiraf edin. :)

2. Kitabın sayfalarındaki "Yenilik" kokusunu içime çekmek :)

Ben buna "Kitap kokusu" diyorum. Kitabın kapağının ve cildinin bozulmamasına özen göstererek sayfaları çevirip herhangi bir yerini hafifçe koklamak... nefes açar, mutluluk verir. :) Tabi sahaftan alınan bir kitap için bahsettiğim yenilik kokusu, “Yıllara Meydan Okuma” kokusuna dönüşür. O da güzeldir. :)

3. Açıp açıp bakmak :)

Eğer elimde okuduğum başka bir kitap varsa ve yeni gelen bir kitabı bir kaç gün hatta hafta içinde okumaya başlamayacaksam uyguladığım bir başka harekettir. Elime alıp açıp açıp baş sayfalarından bir iki cümle okuyup kapatmak ya da sadece ön sözüne göz atmak. Tuhaf bir mutluluk.


Belki bu yazı biraz tarzımın dışında bir yazı oldu ama bloggerlar olarak zaman zaman tarzımızın dışında, farklı ve eğlenceli olabilecek yazılar yazmalıyız diye düşünüyorum. Bu yazıyı yazarken ben çok eğlendim. Umarım sizinde hoşunuza gitmiştir.

Sizin Sıradışı Hareketleriniz Neler?

Sizinde yeni bir kitap aldığınızda yaptığınız değişik, sıradışı, mutluluk verici hareketleriniz mutlaka vardır. Bu hareketleriniz yorum olarak yazarsanız başka başka ne tarz sıradışı hareket varmış öğrenme fırsatı buluruz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

4 yorum:

  1. Kitap seven insanlara deli demesinler ya, ben de seviyorum yeni kitap alınca, bakıp bakıp gülüyorum hatta. Ama en çok, kitapları aldıktan sonra bulduğum ilk boşluğa oturup (kitapçıda, kafede, evde, artık nerede olursa) güzel uçlu bir kalemle adımı yazıyorum kitapların iç kapağına, bunu yapmadan sahiplenemiyorum kitapları =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adınızı yazmanız güzel bir hareket. Değişik hareketlere sahip olan benim gibi insanlar olduğunu biliyordum. :)

      Sil
  2. Bende kitabımı ilk açtığımda önce kokusunu içime çeker ardından ilk ve son paragrafları okuyarak kendimce bir kaç çıkarımda bulunmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok güzel. Özellikle son paragrafı okumak hareketi çok ilginç. :) Heyecanlı oluyordur.

      Sil