11 Mart 2013 Pazartesi

Tehlikeli Diyardan Öyküler - J.R.R Tolkien


Uzun zamandır bir Tolkien Kitabı okumamıştım. Bu zinciri "Tehlikeli Diyardan Öyküler" kitabını okuyarak kırmış oldum. Fantastik ve bilim kurgu okumayı daha çok sevmeme rağmen son aylarda çok fazla bu tarz kitap okumuyordum ama son günlerde yeni yıl ile birlikte hızlandım.

Bugün Tehlikeli Diyardan Öyküler kitabı ile ilgili yorumumu paylaşacağım. Kitap, J.R.R Tolkien tarafından yazılmış bir kitap. Ben, İthaki yayınevi tarafından yapılan baskısını okudum. Çevirisi Niran Elçi tarafından yapılmış. İçerisinde birbirinden farklı 4 adet öykü bulunmakta. Bu öykülerin hepsi kendi içinde değerlendirilmesi gereken öyküler. Masallar da diyebiliriz. Tolkien'in peri masalları ve masallar üzerine denemelerinin toplandığı bir kitap olmuş. Hepsini okuması ayrı bir güzeldi.

tehlikeli diyardan öyküler tolkien


Kitapta bulunan öyküler sırasıyla şu şekildedir;

  • Ham'lı Çiftçi Giles
  • Tom Bombadil'in Maceraları
  • Yaprak Çizen Niggle
  • Büyük Wootton Demircisi

Öykülerden "Tom Bombadil'in Maceraları" hariç diğerleri masalsı bir anlatımla yazılmış. İçerdikleri öğeler de zaten o yönde. "Tom Bombadil'in Maceraları" ise dizeler halinde yazılmış, şiirsel bir anlatımı var. Bu kısım 16 ayrı şiirden oluşuyor. Tabi kimilerimizin aklına Tom Bombadil denilince Yüzüklerin Efendisi kitabı gelebilir. Zira birinci kitapta Frodo'nun karşılaştığı gizemli ve sevecen bir karakter Tom Bombadil, filmde ise yoktu. Hakkında pek az şey bilinen, gizemli, önemli bir karakter.

Diğer öykülerden de kısaca bahsetmek istiyorum. "Ham'lı Çiftçi Giles" hikayesinde küçük bir kasabada yaşamakta olan bir çiftçinin, birazda şansının yardımıyla ve söylentilerin kulaktan kulağa değişmesiyle bir ejderha avcısına dönüşmesini ve krallığına kadar giden olayları anlatıyor. Bu hikayedeki masalsı anlatımı çok sevdim. Diğer hikayeler arasında en sevdiğim bölüm bu hikaye oldu. Peri diyarı, devler, ejderha gibi unsurları Tolkien Usta'dan masalsı anlatımla okumak ayrı bir zevk.

"Yaprak Çizen Niggle" hikayesinde ise iyi kapli, yardımsever bir adam olan Niggle'in hikayesini okuyoruz. Niggle, yapraklar çizmeyi seviyor ve gitmesi gereken yolculuğa hazırlanmak yerine yaptığı resme odaklanıyor, yapraklar çiziyor. Daha sonra çıkması gereken yolculuğa çıkarılıyor! Devamı çok güzel. Okumak lazım. :)

"Büyük Wootton Demircisi", en masalsı bulduğum hikaye. Bu hikayeden çok bahsetmeyeceğim. Zira biraz da sürpriz olsun değil mi? :)

Tehlikeli Diyardan Öyküler kitabı, masal tadında öykülerin bulunduğu güzel bir kitap. Okumanızı öneriyorum. Çocuklara da okunabilecek öykülere sahip. En önemlisi Tolkien'in kaleminden çıkma bir eser.

Siz de bu kitap hakkındaki görüşlerinizi yorum olarak yazarsanız sevinirim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder