25 Eylül 2012 Salı

İlkokul Öğrencilerine Kitap Tavsiyeleri - 1

Blogumuzda daha önce yayınladığımız ilköğretim öğrencilerine kitap önerileri yazımız en çok okunan yazılarımız arasında yer aldı. Kitap tavsiyesi ile ilgili konularda yazı yazmanın yararlı olduğunu düşünerek, bu yazımda ilkokul öğrencilerine kitap tavsiyelerinde bulunmak istiyorum. Yazımda, ilkokul öğrencileri için Elma Yayınevi’nden kitaplar seçtim.



Elma Yayınevi'nin çocuklara kitap okumayı sevdirmek için çok güzel projeleri var. Başka bir yazımda sizlerle bu projeler hakkında da paylaşımda bulunmak istiyorum. Elma Yayınevi’nin projeleri ve güzel kitapları hakkında bilgi sahibi olmamı sağlayan Elma Yayınevi çalışanlarına teşekkür ediyorum. 

Elma Yayınevi’nin bana gönderdiği önerilen kitaplar listesinden de yararlanarak bu yazıyı sizler için hazırladım. Umarım beğenirsiniz. 

İlkokul öğrencileri için kitap önerilerini sıralamaya başlayalım. 

  • Çocuğumla Doğadayız - Çocuğumun Zekâ Alanlarını Geliştiriyorum; Okul öncesi, 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin velileri ile birlikte okuyabilecekleri ve doğaya çıkarak etkinlikler yapabilecekleri bir kitap. Çocukların farklı zekâ alanlarının doğayı tanıyarak ve yaşayarak nasıl geliştirileceği anlatılıyor. 
Yazarı: Nuran KANSU 
Resimleyen: Sait Munzur 
Sayfa sayısı: 88


1-3 sınıf öğrencilerinin okuyabileceği kitaplar; 

  • Poşetto; 1-3.sınıf öğrencilerine geri dönüşümü eğlenceli bir hikaye ile anlatan güzel bir kitap. İlkokul öğrencilerinin okuyabileceği bir kitap diye düşünüyorum. 
Yazarı: Ceren KURT 
Resimleyen: Ayşe Akıllıoğlu 
Sayfa sayısı: 40 

-->
  • Kırmızı Denizyıldızı; Meraklı denizyıldızının macera dolu gökyüzü seyahatini okuyacaksınız. İlkokul 1-3 sınıf öğrencilerinin okuyabileceği güzel bir kitap. 
Yazarı: Ceren KURT 
Resimleyen: Ayşe Akıllıoğlu 
Sayfa sayısı: 40 


  • Sakız Ağacı; Kavak ağaçları arasında onlardan farklı olan sakızağacının öyküsü. Farklı olana saygı, dostluk ve hoşgörünün işlendiği sıcacık bir öykü. İlkokul öğrencilerine tavsiye edebileceğim bir kitap. 
Yazarı: Ceren KURT 
Resimleyen: Ayşe Akıllıoğlu 
Sayfa sayısı: 40 

2-3 sınıf öğrencilerinin okuyabileceği kitaplar; 

  • Cesur Aktör Gerçekler Ormanı’nda; Hayalle gerçeğin iç içe geçtiği fantastik bir öykü. Her istediğine sahip olmak ve hep en iyi olmayı istemek ile mutlu olmak arasındaki çelişki anlatılıyor. 
Yazarı: Dilara Yalçın OKUR 
Resimleyen: Vicdan İleri 
Sayfa sayısı: 52 


  • Küçük Beyaz Uğur Böceği; Blogumuzda daha önce de tanıtımını yaptığımız bu kitap dostluk, dürüstlük, yardımlaşma, mücadele, iş kalitesi, yurt sevgisi, kitap okuma, sorumluluk, iyilik, hoşgörü, gönüllülük, başarı, paylaşma konuları üzerine gerçek hayattan esinlenerek yazılmış çok güzel hikayelerden oluşuyor. Bu kitap ile ilgili yazımız için buraya tıklayınız. 
Yazarı: Ahmet Şerif İZGÖREN 
Resimleyen: Vicdan İleri 
Sayfa sayısı: 88 

İlkokul öğrencilerine kitap önerilerinde bulunmaya başka bir yazımızda devam edeceğim. Umarım blogumuzda önerdiğimiz kitapları beğenirsiniz.

Bu konuya benzer diğer yazılarımız;

1 yorum:

  1. Çok yararlı bir içerik oldu. Hem veliler için hem de öğrencilerine kitap önerisi yapmak isteyen öğretmenlerimizin yararlanabileceği bir yazı olduğunu düşünüyorum.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil