5 Mayıs 2012 Cumartesi

Ateşi Yakalamak..!

Bugün size Açlık Oyunları serisinin ikinci kitabı olan Ateşi Yakalamak adlı kitaptan bahsedeceğim. (Orijinal Adı Catching The Fire) Daha önce blogumuzda serinin ilk kitabı olan Açlık Oyunları’nın incelemesini ve ilk kitabın seyirci ile buluşan sinema filmiyle ilgili olan inceleme yazımızı da yayınlamıştık.

Ateşi Yakalamak, Suzanne Collins’in kaleminden okumaya heyecanla devam edeceğimiz bir devam kitabı. İlk kitabın incelemesini yazarken, seriye başlangıç yapan kitap olduğu için olsa gerek daha rahat bir inceleme yazmıştım. Kitabın konusu hakkında siz okuyucularımızın ilgisini çekmek için daha rahat cümleler kuruyordum. Ancak ikinci kitaptan bahsederken, kitapta karşılaşacağınız olaylardan bahsetmemem gerektiğini biliyorum. Zira yapacağım bir hata, kitabı okumamış olan kişilerin heyecanını ve isteğini azaltabilir. Hatta Açlık Oyunları kitabını hiç okumamış olan ve okumayı düşünen okuyucularımız için de bu yazıda ilk kitaptan da bahsetmemem gerek :)

Ateşi Yakalamak kitap kapağı
Ateşi Yakalamak Kitap Kapağı

Hal böyle olunca yazım inceleme yerine tanıtım gibi olacak. Yukarıda saydığım sebeplerden dolayı öyle de olmalı. Seriye başlayanlar zaten ilk kitabı bitirdiklerinde hemen ikinci kitabı satın alıp okuyacaklardır diye düşünüyorum. Zira Panem ülkesi her şeye gebe bir konumda. Bizi nelerin beklediğini Ateşi Yakalamak kitabının ileriki sayfalarında çok hoş duygulara kapılarak öğreneceğiz. Duygulardan bahsetmeyeceğim çünkü ipucu vermek istemiyorum. :)

Çok fazla uzatmadan, Ateşi Yakalamak’ta bizi büyük bir sürpriz bekliyor hatta sürprizler bekliyor desem daha da güzel olacak. Panem’de pek çok şey artık eskisi gibi değil. Baskı altında tutulan mıntıka halkları kendine gelmek istiyor. Yapılanlara isyan etmek istiyor. Capitol ise baskılarını daha da arttırarak kendi düzenini korumaya çalışıyor. Suzanne Collins bana göre serinin en iyi kitabını yazmış. Çok iyi bir iş çıkarmış. İlk kitap bir çırpıda bitiveriyordu. İkinci kitap ise daha bir çabuk bitiyor sanki. Kitabın sonu da sizi hayretler ve meraklar içinde bırakarak serinin hakkını veriyor. Ateşi Yakalamak kesinlikle serinin en iyi kitabı… Bir parantez açmak gerekirse, ikinci kitabın filmi olan Ateşi Yakalamak yapımcı planlarına göre ilk filmden 1 sene sonra vizyonda olacak. Ancak bu durum için biraz daha bekleyeceğiz gibi duruyor. Zira ilk filmin yönetmeni ikinci filmi kendisinin çekmeyeceğini söylemişti. 

Ateşi Yakalamak, bence serinin en iyi kitabı… Sizde bu kitapla ilgili bilgilerinizi ve düşüncelerinizi paylaşmak isterseniz, yazıma yorum yaparak katkıda bulunabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…


1 yorum:

  1. Açlık Oyunları serisinde üçüncü kitap olan Alaycı Kuşu okuyorum. Seri gerçekten güzel fakat ben 1. kitap olan Açlık Oyunlarını çok sevdim.

    YanıtlaSil